DIY – Standaard spijkerblouse naar Hippe spijkerblouse

Hoi allemaal,

Twee weken terug had ik het idee om mijn standaard spijkerblouse te bekleden met studs. Nee, niet helemaal natuurlijk,  maar alleen de schouders. Toen ik op dit idee kwam wilde ik eerst onderzoeken hoe dit moest en waar je de goedkoopste studs kan halen. Bij ons is de stad heb je een klein winkeltje die allemaal alternatieve kleding en spulletjes verkoopt, hier hadden ze ook losse studs te koop.  Hier ben ik wezen kijken en toen viel het me op dat studs niet zo heel erg duur zijn. Kleding met studs is veel duurder, dus waarom zou je het niet zelf doen. Na wat zoeken op internet kwam ik uit bij de website studs.nl. Hier waren de studs per 100 stuks en niet duur. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om 100 zilveren piramide studs van 10 mm (€8,50) , 100 zilveren ronde spitse studs van 9 mm (€8,-) en 10 zilveren punk cone spikes van 10×13 mm (€7,50) te kopen.

SAMSUNG

Vandaag ben ik dan aan de slag gegaan met mijn blouse.
Benodigdheden:

  • 20 zilveren piramide studs van 10 mm
  • 18 zilveren ronde spitse studs van 9 mm
  • 4 zilveren punk cone spikes van 10×13 mm
  • pen
  • schaar

Ik ben begonnen met mijn spijkerblouse van de H&M.

kale spijkerblouse

Op de schouders zitten een soort pads, hier heb je meteen al een goede vorm waar je de studs kunt plaatsen. Ik ben begonnen met stippen zetten op de schouderpad, op deze manier weet je duidelijk waar de studs geplaatst moeten worden.

SAMSUNG

Vanaf hier is het je hele eigen invulling. De studs zijn heel makkelijk te bevestigen door de puntjes die eraan vast zitten. Deze puntjes kun je door de stof heen drukken en aan de achterkant naar binnen drukken, dit heb ik gedaan met de achterkant van een pen.
De spikes zijn iets moeilijker te bevestigen, hiervoor moet er eerst een gaatje in de stof gemaakt worden met bijvoorbeeld een schaar, daarna kan je de schroef erin steken en de spike erop vast draaien.

jeans

SAMSUNG

Door de overige plaatsen ook op te vullen met studs krijg je het onderstaande als resultaat.

SAMSUNG

Zo makkelijk en snel kan het gaan. Ik ben er in totaal maar 1 uurtje mee bezig geweest. De studs kunnen ook gebruikt worden voor meerdere stoffen, op alles wat je wil kan je studs plaatsen.

SAMSUNG

Wees creatief en ga zelf aan de gang.  Hebben jullie nog andere ideeën of zijn jullie zelf al aan de gang gegaan, laat het me weten. Stuur foto’s op plaats een reactie.

Groetjes en tot de volgende keer.

Geef een reactie

