Afstuderen en werk zoeken

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer met een blog over afstuderen.
Als het goed is begin in nu aan het laatste half jaar van studie. Ik ga er echt voor en wil dus ook in 1x afstuderen. Het wordt bikkelen, maar daarna mag ik ook zeggen dat ik een HBO diploma op zak heb. Mijn scriptie zal gaan over marketing en theater. Dit zijn de hoofd onderwerpen.

Na mijn studie ben ik van plan om meteen te gaan werken en het liefst ook in de theaterbranche. Het is dus belangrijk om tijdens mijn scriptie meteen werk te gaan zoeken. Wel weet ik dat het moeilijk is om in deze tijd een baan te vinden, vooral als er vele met mij tegelijk afstuderen.
Mijn scriptie gaat over marketing strategie, misschien is het een goed idee om voor mijzelf ook een strategie te maken. Met deze blog hoop ik hier al een beginnetje mee te maken.

Ik sta open voor een heleboel tips. Hoe kom je zo snel mogelijk aan een baan na je studie? Overal zoeken ze mensen die al jaren ervaring hebben.
Hebben jullie leuke tips, websites of vacatures laat het me weten.

Groetjes en tot de volgende blog.

3 gedachtes over “Afstuderen en werk zoeken

  1. Tja….. Ik ken de blabla zoals in de eerste reactie… Netwerken doe je vaak bij mensen die zelf ook stiekem op een nieuw baantje uit zijn, op de schopstoel zitten of het wel uit hun hoofd laten om een concurrent te wijzen op een vacature… Voor een stage komen al honderden gegadigden opdraven. Ook met ervaring kom je niet meer aan de slag, maar het leeftijdplafond zal voor jou nog niet gelden. Feit is dat er gewoon geen werk meer is. Behalve onbetaald vrijwilligerswerk, dat is een groeimarkt. Dat dan weer wel. Sorry dat ik mij realistisch opstel. Succes!

Geef een reactie

