DIY – Cupcakes in foto’s

Hoi hoi,

Al een tijdje terug dat mijn eerste DIY online kwam. Vandaag ben ik lekker bezig geweest in de keuken en heb heerlijke cupcakes gemaakt. Van bijna alle stappen heb ik foto’s gemaakt, dus bij deze de foto reportage cupcakes maken.

We beginnen altijd met het neerzetten van het gerij, wat hebben we allemaal nodig.

Eerst doen we een schort om, we willen geen vlekken op onze kleren.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Daarna pakken we de cupcake mix van de Xenos. Hier staan ook alle ingrediënten op die je nodig hebt voor de cupcakes en voor de framboos-vanille crème.

Inhoud van het pak is: bakmix, crèmepoeder, witte chocolade snippers en 12 bakvormpjes. De bakvormpjes die hierbij zitten gebruik ik zelf niet, want ik heb een cupcake apparaat waar kleine cupcakes in gemaakt worden, deze vormpjes zijn te groot voor het apparaat.

AfbeeldingAfbeelding

Nog toe te voegen: 1 ei, 100 ml slaolie, 100 ml melk, 50 gr zachte boter en 200 gr roomkaas (mon chou)

Bij de Xenos heb ik kleine bakvormpjes gehaald, deze passen precies in het apparaat. Doordat ik wel grote heb, heb ik ze samen in een pot gestopt.

Afbeelding

Dan is het nu tijd om het deeg te maken.

Afbeelding

Als het deeg klaar is, dan is het tijd om de vormpjes in het apparaat te doen en de deeg in deze vormpjes.

Afbeelding

14 minuten de kap dicht en na die 14 minuten zijn de cupcakes klaar. De is het alleen een kwestie van laten afkoelen.

AfbeeldingAfbeelding

Nu is het tijd om de frambozen-vanille crème te maken.

Afbeelding

De crème heb ik na het maken nog heel even in de koelkast bewaard, de cupcakes moesten eerste helemaal afgekoeld zijn.
Vorig jaar heb ik met Sinterklaas dit apparaat gehad, maar ook een spuitzak. De spuitzak kwam nu mooi van pas. Voor mij was het ook de eerste keer dat ik hem gebruikte en ik moet eerlijk zijn, ik vind het er nog best leuk uit zien.

Afbeelding

En nu het eind resultaat!!!

AfbeeldingAfbeelding

TADAAAA!!!!!!!

En ze zijn heerlijk!!

Groetjes

Geef een reactie

