Matt Prestons’s 100 beste recepten

Image

Sinds kort verzamel ik kookboeken. Ik ben er gek op. Als ik de tijd heb dan pak ik een recept en dan sta ik uren in de keuken. Mijn laatste aankoop was het boek van Matt Preston. Hij is food recensent en vooral bekend als jurylid van Masterchef Australië. 

Toen ik zijn boek las begon ik meteen te lachen. Matt Preston stond bekend om zijn serieusheid. In het laatste seizoen van Masterchef komt hij wel wat losser. Maar als je zijn boek leest, dan leer je hem veel beter kennen. Zijn humor komt naar voor en zijn liefde voor zijn familie en eten. 

Ieder recept heeft een eigen verhaal. Zijn verhaal. Sommige recepten hebben te maken met zijn familie en andere met zijn werk. Maar er zit één duidelijke lijn in het boek en dat is liefde voor eten. 

Op dit moment heb ik nog geen recepten uitgeprobeerd, maar dat ben ik wel van plan. Alle recepten zien eruit alsof ze goed te doen zijn. De ingrediënten zijn gewoon in de supermarkt te koop en er zit niets in wat je niet vaker zal gebruiken. In een aantal kookboeken die ik heb, staan regelmatig ingrediënten waar ik nog nooit van gehoord heb en wat ik waarschijnlijk ook nooit meer zal gebruiken. 

Ik ben super enthousiast over dit boek en als ik eenmaal wat gemaakt heb, dan zal ik zeker met ervaring met jullie delen.

Geef een reactie

