Jake Bugg in Paradiso Amsterdam

Gisteren zijn mijn vriend en ik naar het concert van Jake Bugg geweest in Paradiso. Jake Bugg kennen jullie vast wel van het nummer Lightning Bolt. Lees verder voor de foto’s

In het voorprogramma stond HoneyHoney. HoneyHoney is een duo uit L.A. De muziek heeft een sterke country feel. Omdat wij iets later binnen kwamen hebben we maar een paar nummers gehoord. Maar live zijn ze erg sterk en vullen ze het hele podium. Na een half uurtje wachten kwam Jake samen met een gitarist en drummer het podium op. Hij droeg een zwarte skinnyjeans en een simpel zwart shirt. Toen begon hij eindelijk te zingen. Zijn stem is echt geweldig live, het klinkt bijna hetzelfde als op de albums. Tegenwoordig worden veel stemmen bewerkt in de studio tijdens het opnemen. Jake heeft een hele aparte stem, hierdoor had ik dit ook bij hem verwacht.
Voordat ik naar het concert ging was ik bang dat ik gek zou worden van zijn stem na een aantal nummers, maar dit was niet het geval. De nummers werden goed afgewisseld, het ene moment was het country, het andere rock en tussendoor speelde hij nog een aantal akoestische nummers.
Als je de kans hebt zou ik zeker naar zijn concert gaan, er hangt een super sfeer en iedereen gaat uit zijn dak. Hier zijn een aantal foto’s. De kwaliteit is niet zo heel erg goed, omdat ik alles van een afstand met mijn iPhone heb gemaakt.

2013-11-26 20.36.36

2013-11-26 21.02.36

2013-11-26 21.11.14

2013-11-26 21.02.26-1

Geef een reactie

