Speculaastaart en spritsen

2013-12-08 12.03.01Afgelopen week was het weer eens tijd om wat lekkers te maken. Zondag vierden wij Sinterklaas bij mijn oom en tante en ik had al een tijdje zin om wat lekkers te maken. Dit was de uitgekozen gelegenheid ervoor. Ik mag het zelf niet eten in verband met mijn dieet, maar uitdelen is net zo leuk. Toen ik op youtube keek zag ik het filmpje van FoodioNL. Het recept was een simpele speculaastaart waarbij je de oven niet nodig had. Lees verder voor het recept. 

De foto die jullie hierboven zien is het uiteindelijke resultaat. Zelf heb ik één klein hapje gehad en hij was heerlijk!!! En mijn familie vond dat ook. Met een paar ingrediënten heb je een heerlijke taart, maar vergeet niet dat de taart een nachtje in de koelkast moet staan.  Klik hier voor het recept en het filmpje. 

2013-12-09 19.06.08

Behalve deze heerlijke taart heb ik gisteren zelf spritsen gemaakt. Normaal maak ik nooit koekjes, maar we kregen visite en ik had weer eens zin om te bakken.  Het recept voor deze heerlijke spritsen is heel makkelijk. Het enige wat ik anders heb gedaan is de vorm. Eigenlijk moest je het deeg spuiten in de vorm van een S, maar ik was lui en heb er gewoon plat gedrukte balletjes van gemaakt. Uiteindelijk gaat het om de smaak en ze waren net als de taart HEERLIJK! Klik hier voor het recept van de spritsen.

Ik vind het heel leuk om foto’s te zien van jullie creaties. En ik ben benieuwd naar jullie reactie.

 

Een gedachte over “Speculaastaart en spritsen

Geef een reactie

