Fondue & Fondue Zaandam

1450275_398238203611883_2110630712_n

Vorige week zondag heb ik samen met 2 vriendinnen gegeten bij Fondue & Fondue in Zaandam. Voor zondag had ik nog nooit van het restaurant gehoord. Ik kwam op het idee om hier te eten toen ik op google zocht naar fondue in Zaandam. Ik had al een tijdje trek in kaasfondue maar mijn vriend lust geen kaas.

Toen we daar aankwamen werden we  vriendelijk geholpen door het personeel en kregen we meteen een tafel toegewezen. Het restaurant zag er rustiek uit. Met mooie details van hout. Het viel ons op dat in het restaurant veel “hipsters” zaten.
Toen we het menu en de wijnkaart te zien kregen, kregen we meteen te horen dat ze op dit moment voor 25 euro een drie gangen menu hebben. Wij besloten om te beginnen met een fles chardonnay. Na even het menu bekeken te hebben besloten we om eerst een voorgerecht te nemen. Ik begon met de gamba’s pil pil. De gamba’s kwamen net uit de oven en het vocht kookte nog toen het op tafel gezet werd.
Het hoofdgerecht bestond uit fondue. Één fondue is voor 2 personen, omdat wij met 3 personen waren mochten we 2 fondue’s uitkiezen. Wij kozen voor de vlees en kaasfondue. Als derde optie was er ook nog een visfondue.

2014-04-06 20.00.36

Natuurlijk zat er ook nog van alles bij om in de fondue te doen. Er waren 4 soorten vlees, 3 sausjes. Hier werd een aardappelgratin en salade bij geserveerd. Bij de kaasfondue werd brood en verschillende soorten groenten geserveerd. Als het brood op was kon je bij vragen. Nadat wij heerlijk gegeten hadden was er nog keus uit verschillende nagerechten. Zelf had ik gekozen voor de scroppino, want ik zat behoorlijk vol na de fondue. Zo’n luchtig toetje paste nog net.

Ons viel op dat er maar 3 mensen werkten in het restaurant, voor zover zichtbaar. Ondanks dat werd je op tijd geholpen en wanneer je iets wilde werd het meteen voor je geregeld.

Fondue & Fondue heeft 2 locaties.
Overtoom 415, Amsterdam
Czarinastraat  6B, Zaandam

Ik zou zeggen dat fondue & fondue zeker de moeite waard is om te proberen.

Groetjes Debby

 

Volg mij nu!!
Facebook: Lifeofdebby
Twitter: debjuhhh
Bloglovin’: Lifofdebby
Pinterest: Debbybruijn
Tumblr: Love the look

Geef een reactie

