Wat te doen met Pasen?

Aankomend weekend is het alweer Pasen. Maar wat kan je allemaal doen met Pasen? Niet iedereen vindt het een leuke feestdag, maar ik wel. Gezellig doen met familie en vrienden, lekker veel eten. Creatief bezig zijn en genieten van het heerlijke weer (als dat er is).

paasboom-knutselen-paaseieren-schilderen

Eieren schilderen
Vroeger gingen wij bij oma en opa altijd eieren zoeken en schilderen. Hier waren we gek op. Lekker kliederen met verf en daarna zelf de eieren gaan zoeken in de tuin bij oma en opa.

Paasontbijt
Een traditie bij ons was het paasontbijt. Paasbrood, eieren, sinaasappelsap en een kopje thee of koffie. Met ze alle aan tafel uitgebreid ontbijten. Tegenwoordig doen we dat niet meer. Iedereen mag doen wat ze willen, maar ik kom ieder jaar toch nog naar het paasontbijt. Later als ik een eigen gezinnetje heb, dan wil ik dat mijn kinderen deze traditie ook mee krijgen.

4e20dd7d2e4c3275312551d28eadd590

High tea of High wine
In plaats van het paasontbijt kan je ook kiezen voor een high tea. Je kan ervoor kiezen om zelf een high tea te maken, maar je kan ook in verschillende restaurants een high tea nuttigen. Bij een high tea kan je kiezen uit allemaal verschillende soorten thee, hierbij worden zoete en hartige hapjes geserveerd.
Heb je helemaal geen zin in thee, kan je altijd nog voor de high wine variant kiezen. Bij een high wine kan je allemaal verschillende soorten wijnen proeven. Bij iedere soort wijn hoort een ander hapje.

2013-12-22 16.08.36

Bakken
Omdat ik met Pasen altijd naar familie ga vind ik het leuk om iets te bakken. Dit neem ik dan mee, zodat iedereen er van kan genieten. Vorig jaar heb ik paas cupcakes gemaakt, die helemaal in het thema pasten.

2013-03-30 14.03.25

Creatief bezig zijn
Als je van knutselen houdt is Pasen het ideale moment om leuke dingen te maken. Versier een paastak of maak een mooie krans. Knutsel konijntjes van papier of maak zelf eierdopjes. Vooral kinderen zijn gek op knutselen en het is een leuke manier om ze bezig te houden.
67be8d2f2f88c0f7233ef556e8419cd4

Blokarten
Dit jaar gaan mijn vriend en ik naar zijn ouders. Zijn ouders hebben een vakantiehuisje vlak bij het strand. Behalve lekker eten staat op de planning om te gaan blokarten. Normaal durf ik zulke dingen niet en ik moet er ook nog goed over denken of ik dit wel wil doen. Maar ik neem in ieder geval mijn camera mee, zodat ik foto’s kan maken van iedereen.
blokart 2007Wat doen jullie met de Pasen? En hebben jullie ook tradities?

Geef een reactie

