Favoriete series

AfbeeldingIk ben verslaafd aan series. Als ik er eenmaal in zit dan wil ik ook meteen alle afleveringen kijken. Soms heb ik even geen tijd en dan loop ik weer achter op de afleveringen. Maar als mijn vriend niet thuis is haal ik het meteen weer in. Met een grote kop thee ga ik lekker op de bank hangen en de hele middag series kijken. Ik zal hier kort mijn favoriete series benoemen en er een kleine synopsis bij geven.

2BrokeGirls

De serie speelt zich af in de borough Brooklyn en gaat over Max Black, een cynische serveerster, en haar nieuwe collega Caroline Channing, een rijkeluisdochter die aan lager wal raakte nadat haar vader werd gearresteerd voor fraude. Wanneer Max erachter komt dat haar vriend vreemdgaat, schopt ze hem het huis uit, waarna ze de dakloze Caroline, en haar paard Chestnut, bij haar laat intrekken. Caroline overtuigt Max ervan dat ze samen geld kunnen verdienen aan Max’ zelfgemaakte cupcakes die gretig aftrek vinden in het eethuis. Om een zaak op te bouwen zullen ze door hard werken 250.000 dollar bij elkaar moeten zien te sparen. Aan het eind van elke aflevering verschijnt het reeds gespaarde bedrag, waarbij het nieuw verdiende geld wordt opgeteld (of waarvan het verloren geld wordt afgetrokken). (bron)
Inmiddels is 2 broke girls bezig met seizoen 3. 

howimetDe serie draait om Ted die in het jaar 2030 zijn zoon en dochter vertelt over gebeurtenissen die uiteindelijk leidden tot zijn ontmoeting met hun moeder. Zijn relaas begint in het jaar 2005. In de serie worden gedurende de afleveringen voor het vertellen van deze verhalen herhaaldelijk flashbacks gebruikt. De stem van Ted in het jaar 2030 wordt ingesproken door Bob Saget. (bron)
How I met your mother is inmiddels afgelopen. In Amerika is de laatste aflevering al uitgezonden. HIMYM bestaat uit 9 seizoenen, ik kijk deze serie al sinds 2007. Ik heb alle afleveringen gezien, op de laatste paar na. De laatste 5 afleveringen moet ik nog kijken. Ik wil heel graag weten hoe het afloopt, maar ik vind het heel erg jammer dat het afgelopen is. 

Glee_season_5Glee is een Amerikaanse, komische en muzikale televisieserie uit 2009 van Fox. Het verhaal draait om een groep jongeren die, onder leiding van hun leerkracht, een koorbeginnen op hun school. Dit is de fictieve William McKinley High School in Lima (Ohio). Centraal staan de gebreken van elk van hen en hoe ze moeten opboksen tegen de vooroordelen van hun medestudenten en enkele leerkrachten. (bron)
Inmiddels is seizoen 5 van glee bezig. Ik ben gek op musicals en glee is één grote musical. Iedere afleveren worden er nieuwe nummers gecoverd. 

PLL-coverPretty Little Liars is een Amerikaanse tienerdrama/mysterie-televisieserie gebaseerd op de gelijknamige boekenreeks van Sara Shepard. De serie volgt het leven van Aria Montgomery, Spencer Hastings, Emily Fields en Hanna Marin. Hun vriendengroep valt uit elkaar als hun beste vriendin Alison verdwijnt. Een jaar later ontvangen de meiden mysterieuze berichtjes van iemand die zichzelf “A” noemt. Deze persoon dreigt al hun geheimen te onthullen. Pretty Little Liars focust zich op de levens van de vier vriendinnen, maar vooral ook op het ontmaskeren van A en de zoektocht naar informatie over Alisons vermissing. De serie wordt sinds 8 juni 2010 in de Verenigde Staten uitgezonden door ABC Family. (bron) Pretty Little Liars is nu ook te zien op Netflix.

MV5BMjgzMjA2MDk0Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwMzc3ODM4OA@@._V1_SX214_De setting is Connecticut in het jaar 1984. Carrie Bradshaw is een 16-jarige scholiere in een dorpje op een uur rijafstand van New York City. Samen met haar beste vriendinnen Mouse en Maggie brengt ze haar puberteit door, terwijl ze binnenshuis het recente verlies van haar moeder probeert te verwerken met haar vader Tom en rebelse jongere zus Dorrit. Tijdens het nieuwe schooljaar wordt ze verliefd op de nieuweling van de school, Sebastian. Concurrentie krijgt ze van Donna, het populairste meisje van de school. De driehoeksverhouding wordt verder in conflict gebracht als Carrie een stage krijgt bij een advocatenbureau in Manhattan. Ze probeert met enige moeite haar leven op school te combineren met haar carrière in de grote stad. (bron)

Kijken jullie series? Zo ja, welke?

Groetjes Debby

Volg mij nu!!
Facebook: Lifeofdebby
Twitter: debjuhhh
Bloglovin’: Lifofdebby
Pinterest: Debbybruijn
Tumblr: Love the look

Geef een reactie

