Tips tegen slapeloosheid

De laatste paar nachten had ik last van slapeloosheid. Het begon met pijn in mijn buik die mij wakker hield. Daarna ging ik lopen piekeren en nadenken.Ik ben iemand die altijd loop te piekeren. Vaak zijn het niet eens grote dingen. Kleine dingetjes waar ik mij dan druk om maak houden mij wakker. Dan bedenk ik ’s nachts dat ik nog veel was moet doen of dat ik nog veel voor school moet doen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar tips die ervoor zorgen dat je sneller in slaap komt. Want iedereen heeft wel eens last van een slapeloze nacht. Lees verder voor de tips! large

Tip 1: Drink minder cafeïne. Cafeïne zorgt ervoor dat je energiek wordt en dat je hersenen druk gaan werken. ’s ochtends is het geen probleem om de dag te beginnen met een kopje koffie. Maar drink ’s avonds zo min mogelijk drankjes met cafeïne. Kijk vooral uit als je aan de pil bent of zwanger. Cafeïne heeft dan een veel langduriger effect. Zo kan in een hoogzwanger lichaam cafeïne tot wel zevenmaal langer blijven hangen. Kortom, kun je moeilijk slapen, drink dan geen koffie of alleen ’s ochtends vroeg één of twee kopjes (bron).

Tip 2: Lig je net als ik altijd te piekeren ’s nachts. Schrijf alles op. Door van je af te schrijven gaat het uit je hoofd.

Fotor0414212241

Tip 3: Deze tip ligt voor de hand en iedereen kent het waarschijnlijk al. Maar drink voor het slapen gaan een kop thee of warme melk met honing. Door een kop kamille thee te drinken word je heerlijk rustig en warm van binnen.

Tip 4: Lees een boek. Neem een boek waar je niet bij na hoeft te denken. Een simpele chickflick werkt altijd prima.

Tip 5: Zorg ervoor dat het niet te koud is op je kamer. Ik heb het altijd koud en kruip helemaal onder de dekens. Maar als iets van lichaam koud is kan ik al niet slapen. Heb je het toch nog een beetje koud, kruip dan lekker tegen je partner aan. Mijn vriend is net een kachel, daarom kruip ik altijd tegen hem aan.
?????????????????????????????????????

Hebben jullie wel eens last van slapeloosheid? Wat doen jullie als je niet kan slapen?

Groetjes Debby

Volg je mij al?
Facebook: Lifeofdebby
Twitter: debjuhhh
Instagram: djbruijn1990
Bloglovin’: Lifofdebby
Pinterest: Debbybruijn
Tumblr: Love the look

 

Geef een reactie

