Love the 90’s

90's-dj

(Bron foto)
Zoals jullie weten ben ik inmiddels 24 jaar oud. Dat betekent dat ik geboren ben in het jaar 1990. Ik ben gek op de 90’s en deze liefde wil ik met jullie delen.

Muziek


De Spice Girls kent iedereen wel. Ze waren de bekendste meidengroep uit de jaren 90. En vergeet hun schoenen niet. Iedereen wilde schoenen met mega plateauzolen hebben.


Britney Spears, wie kent haar niet. Ze was begonnen bij de Disneyclub, maar ze is uitgegroeid tot mega ster.


Als je zegt Spice Girls, dan zeg je ook Backstreet boys.


En van Nederlandse bodem hadden we Linda, Roos en Jessica. De grote hit Ademnood wordt vaak nog gedraaid op 90’s party’s of foute party’s.


De favoriete single van mijn moeder was Dromen zijn bedrog. Ze luisterde dit singletje iedere dag. Bedankt Marco, voor deze mooie herinnering aan mijn moeder.


Behalve Marco was dit ook 1 van de favoriete nummer van mijn moeder. Katrina and the waves hebben met dit nummer het songfestival gewonnen. Samen met mijn nichtje heb ik toen nog een playbackshow gewonnen met Love shine a light.


Janet Jackson was ook een grote favoriet bij ons thuis.


Vergeet Steps niet met 5,6,7,8. Dit was een grote hit op onze lokale playbackshow. Ook dit jaar wonnen wij weer met dit leuke dans nummer.
Inmiddels heb ik al veel meer muziek besproken dan ik van plan was. Maar de jaren 90 maakt mij heel enthousiast. Nu op naar de volgende categorie, anders blijf ik bezig.

TV


Saved by the Bell. Alle meiden hadden volgens mij een crush op Zack of op Slater. Maar wat veel niet wisten was dat Mark-Paul Gosselaar (Zack) Nederlandse ouders heeft.


In de jaren 90 was ik niet zo oud, dus ik begon met de troetelbeertjes. Ik kan mij nog goed herinneren dat ik een grote poster van de troetelbeertjes op mijn deur had hangen.


Samson en Gert. Dit is nog steeds op tv. De onderwerpen die er besproken worden blijven altijd actueel.

Dit waren 3 series die ik heel veel keek. Maar mijn favoriet was vroeger Lizzie McGuire. Toen ik op zocht uit welk jaar dit kwam, bleek dat de eerste aflevering in 2001 was. Toch wilde ik het intro met jullie delen.

Fashion
Wie Lizzie McGuire keek moest natuurlijk net als zij ook een opblaas rugtas hebben.
tumblr_lhnnltlVu91qa3yjko1_500_thumb_406x347(bron foto)
Maar nu komen we terug op de jaren 90. 
m1mxc0hcxhmjTegenwoordig zie je veel meiden met fel gekleurd haar, maar in de jaren 90 hadden we dat ook al. Toen gebruikte we haarmascara. (bron foto)

tc
Wat ook weer terug in het modebeeld is, is de choker. De tattoochoker droeg iedereen in de jaren 90. (bron foto)

Speelgoed
Nu is het tijd voor al het speelgoed. Ik heb een aantal van mijn favoriete uitgekozen.
furby010

Furby!! Ik kreeg mijn furby van mijn oma, toen koste een furby nog 100 gulden. Wat ongelofelijk veel geld was.  (bron foto)

il_570xN.283336198Deze vliegende elfjes kwamen af en toe heel hard terug. Je moest goed opletten waar hij heen vloog, want soms moest je duiken. (bron foto)

m1mxc0ic2bmtVoor de creatieve kinderen onder ons was er de spirograph. Hier kon ik uren mee tekenen. (bron foto)

m1mxc0ic9cm6Tamagotchi! Iedereen had er vroeger één op school in zijn of haar bureaulaatje liggen. De juf was iedere keer boos als er weer een begon te piepen. (bron foto)

m1mxc0icbsm4
Als laatste van dit Love the 90’s artikel heb ik Polly Pocket voor jullie!. Mijn Polly Pocket had de vorm van een hart en was blauw. (bron foto)

Deze jeugdherinneringen zullen de meeste van jullie wel herkennen, daarom ben ik benieuwd naar jullie meningen en favoriete jaren 90 herinneringen.

Xoxo,
Debby

2 gedachtes over “Love the 90’s

  1. A big JA to all these things. We must be the same age. I had a Furby but my dad knocked it in a bucket of water when he was washing the window and from then on it sounded possessed and I was scared of it. I had a Tamagotchi and accidentally reset it and I cried. Wat jammer. I was thinking about bubble backpacks the other day. I had an inflatable chair!

Geef een reactie

